Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

09 September 2019 | Spanje, Gerrikaitz

8 sept.
6 uur er weer opgestaan. Uiteraard beginnen  met koffie. Ik heb vier gasten die ontbijt willen. Tafel opzetten koffie voor hen, zo die kunnen aan de slag. De andere gasten rommelen wst door t huis. De een maakt zelf wat koffie, voor onderweg. De ander vult zn waterkan. Etc etc.
Langzaam vertekt iedereen weer. Afscheid nemen en hup ze zijn weer op de WAY , zoals dat genoemd wordt. Als iederern weg is, volgt t zelfde ritueel. Schoonmaken etc. Niet zoveel werk. Dan naar de vuilbak, daarna naar de locale bar, voor mn koffie. Om 10.15.uur ben ik terug. Kan nog net ff mn doncky siesta houden. 11.30 uur open. Na n poosje 4 vissen binnen. De 5e heeft gereserveerd. En moet nog komen. T is nu 18.20 Uur. De gasten vermaken zich in de tuin, met n lekkere maaltijd en fles wijn. Alles verkocht in mn eigen winkeltje. (natuurlijk de winkel vd augberghe) maar tis toch weer €12,50 extra. Ik kring ook zo langzamer wat honger. Ik ga ns kinken wat ik nog in de koeling heb liggen. De spaghetti v d duitser is mischien nog te eten. Ff wat olie en n peper, knoflook, dat doet wonderen. Haha zo gezegd zo gedaan. Goed gegeten. Wat over was gedeeld met n Fransman. In de avond staan we met elkaar lekker te kletsen in de keuken, later gaan we met zn allen bij elkaar zitten. Ik heb nog wat wijn over en deel die met de Fransman. Hin prefereert lie er rode wijn. Maar voor nu moet ie t er maar mee doen. N kerel uit Spanje Fernando zet blues muziek op en gaat zingen, zij. Vriendin Carol valt hem bij en samen zingen ze n paar prachtige bluessongs. Gewoo weg knetter gezellig. De wijn is op, ik zeg, wel ik heb nog wel n fles staan in de shop. Ik ga m gauw halen. Het is rode wijn dus de Fransman is ook weer blij. Fernando pakt zn mond Harmonica en begint te spelen, hij zingt ook nog. De avond is super. Ik heb n goed gesprek met Carol, haar ervaring tijdens de Camino is mooi om te horen en voor mij zeer herkenbaar. De Fransman besluit om tw gaan slapen, wij blijven nog n tijdje praten. N meisje uit Baskcountry heeft erg veel plezier, ook met haar heb ik nog n fijn gesprek. Als afslyiter trakteer ik bog kp n borreltje wiskey. Daarna gaan we slapen, ik moet er nl heel vroeg uit 5.00 uur. Want om 5.30 uur vetrekt de eerste gast, n Zwitser, aardige kerel, maar tikkeltje vrermd. Wel op naar de volgende dag. Slaapwel.

  • 09 September 2019 - 15:52

    Corrie Kooke:

    Ha Herman,
    die wandelende camino's boffen maar met zo'n gastheer!!!
    Ik begrijp dat je er volop geniet!
    Gisteren keken we de ronde van spanje , prachtige natuur lieten ze tussendoor zien!
    Hartelijke groet
    Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerrikaitz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 92397

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: