Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

06 September 2019 | Spanje, Gerrikaitz

5 sept
Zo weer vroeg opgestaan om de koffie te zetten en voor mn gasten te zorgen. Tis druk maar ze komen niet allemaal tegelijk gelukkig. Door iedereen wordt ik hartelijk bedankt voor de gastvrijheid, dat is altijd fijn te horen.
Er is een dame die wil wat langer blijven liggen, ze heeft n blessure aan haar voet . Ze gaat met de taxi naar Fromista, 24 km. Ik heb met haar n heerlijk gesprek gehad over t leven , vooral t leven in de Camino en wat je ervan leert.
Verder wad t n prachtig gesprek, maar ga dr verder niet over uitwijden. Om 9.30 uur komt de taxi, we nemen afscheid van elkaar, er valf n traantje bij de dame, ik denk doordat we n erg intens gesprek hadden gehad. Ik zwaai haar uit.
Dan begint t beke de ritueel weer. De zaken opruimen poetsen dweilen etc. Normaal pmons ik ff in t koude water, maat dit keer moet ik de deur in de gaten houden. N pelgrim heeft haar rugzak achtergekaten. Die wordt opgehaald door speciale koeriersdienst en vervolgens naar de plek van bestemning bebracht. Rond 10.15 uur is de koerrier er. Im kan ff mn ro dje gaan maken. Alhoewel dit keer maar n kort rondje, ik wil ook graag nog ff koffietje scoren in de local bar.
Om half twaalf de deur weer open. Het is meteen druk. 3 mensen. Im wijs hun de weg, en zeg dat ze lekkker eerst maar ff moeten relaxen, daarna inschrijven. Inmiddels zit er alweer n gast te wachten. Ook die wijs ik de weg en vertel t zelfde. Kennelijk vinden ze dat allemaal wel fijn.
Even later 3 Fransen. Prachtig stelketje. Allemaal al op leeftijd, typische Fransen, allemaal chaotisch. Ook zij kunnen natuurlijk eerst even rusten. Inmiddels heb ik er 7 binnen. Even later n reservering via de tel. 2 Italianen. Normaal moet je uitkijken met reserveringen, want soms komen ze gewoon niet opdagen. Beter is n bepaalde tijd af te spreken. Zijn ze er dan nog niet dan is hun plek vergeven aan n ander. Ze zouden er over 2 uur zijn. Inmiddels had ik 2 mensen aan de deur, ze vroegen of er nog bedden vrij waren. Ik moest ze helaas afwijzen, alhoewel de 2 uur al voorbij waren, ik durfde de plaatsen nog niet te vergeven. Dan komt er n jonge vrolijke meid binnen gehuppeld. Ze vraagt of er nog n bed is is. Ik zeg dat ze mazzel heeft, ik heb nog 1 bed vrij.
Ze spri gt blij omhoog. Yeh!!! Ze was geibformeerd door vrienden dag t hier zo fijn en moii was, vandaar haf ze 6 k. Omgelopen  om hier te kunnen verblijven. Zo vandaag dus 10 vissen gevangen. T net was vol. Al mn gasten waren erg aardig, al gauw had ik met iedereen n leuk contact. De Italianen wilden graag zelf koken, uiteraard pasta. De 3 fransen ook, alsook de 3 amerikanen. T werd n gezellig aflossings programma in de keuken. Haha. De italianen haden niet alle ingrediënten voor de pasta, ze, wilden aoli maken. Im gaf hen de knoflook en in de tuin stonden pepertjes die konden ze wel n paar plukken. Ze waren dolblij en vroegen me of ik mee wilde eten. Nou geen probleem natuurlijk.
De Fransen losten af, ze hadden bonen gekocht in de supermarkt. Ze vroegen wat toast aan mij, maar hadden toch ook stokbbrood zag ik. Maar geen probleem de gastrn n bedtje kietelen kan geen kwaad. De Italianen riepen me dat de spaghetti klaar was. Ik schoof gezellig mee aan. De nonge meid was ook uitgenodigd en schoof okk aan. Gezellig met zn allen aan de tafel. De Fran sen waren inmidels ook klaar met hun bonen, maar wel met n goeie flss wijn. Deze werdt lekker opgedeeld door hen, erg leuk, t wss erv gezellig. Ik gaf nog n koffietje na, van t huis.
Ik heb nog n lange tijd met de italuanen gesproken. 1 van hen had ook n kind verloren, je kon merken dat dit nog diep zat bij hem.
De Amerikanen warrn inmiddels druk bezig in de keuken, zelf mijn eigen koelkast werd geraadpleegd, ik vond dat niet zo erg, laat ze maar n beetje doen, levert altijd weer goed referentie materiaal op., Na t eten gingen de meesten slapen. Om goed 20.30 uur lag iederen plat, behalve n Duitser en t Amerkaanse meisje, wat op de bank zat te lezen. De duitser en im zaten in de eetkamer. Ik bood hem n pintje aan, hij waardeerde dat enorm. We gingen naar buiten om wat te kletsen. Om 21.30 uur ging ook hij naar bed. T meisje lag er inmiddels ook in. Zo iedereen ligt te knorren. Ff tind voir mezelf. Ever n alleen. Ik ga nog ff lekker aan tafel zitten met n glas sangria. Lekker stukske oude kaas en toast erbij, smaakt wel. Daarna ga ik ook maar weer ns pitten, ben toch ook wel moe. Goodnight, sweet deams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerrikaitz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 92389

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: