Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 September 2019 | Spanje, Gerrikaitz

4e dag, 4 sept
Vannorgen in alle vroegte weer opgestaan. Koffie gezet, voor de gasten, maar lagen allemaal nog lekker te snurken. Ondanks dat ze zeiden we zijn er om 6.30 uur. Maar nee!! pas om 7.00 uur eruit. Maakt niet uit, vroeg opstaan is fijn. Lekker alleen nog onder de sterrenhemel met mn koffietje en n sigaret. Slechte gewoonte, maar ja.
De eerste gasten schuiven, Hermanus moet aan t werk. Koffie inschenken/thee etc. Ondertussen schuiven ook de andere gasten aan. Gezellig. Een dame uit de States is vanacht in de woonkamet op de bank gaan liggen. Ze heeft srg veel last van haar luchtwegen. Net als ik de eerste keer op mn Camino. Ze kon maar amper de trap op. Ik heb haar geadviseerd n dokter te bezoeken. Ze moet antibiotica hebben, anders kan ze haar Camino vergeten. Ze zou mn advies opvolgen. Morgen gaat ze met haar vriendin naar Fromista om van daaruit de trein te pakken naar Leon. Daar gaat ze n dokter bezoeken. Ik hoop oprecht dat ze dan opknapt. Want met zoiets aan de hand is je Camino kapot. Ik weet dat heel goed.
We zitten gezellig aan de tafel met n aantal mensen te kletsen, er is een fransman bij, hij is 80 jaar, ziet eruit als 60. Hij was van beroep parachutistinstructeur. Erg vitale en  vooral leuke kerel. Als iedereen de backpack heeft gepakt, ga ik aan t opruimen. Zo gebeurd. Heb gisteren 2 taxi's moeten bestellen , haha. Probeerde t eerst in t engels, oeps foutje hij begreep er niets van.ik zeg wacht bel je zo terug. Ff naar google translate en daat maar ff mn vragen opgeschreven. Wel nu nog ff terugbellen en dan maar de spaanse tekst voorlezen. Je wilt t niet geloven maar hij verstond alles wat ik zei haha . Later moest ik weer n taxi bestellen, de eerste voor 9.00uur. De andere om 10.00uur
Dus in de ochtend staat mn gast buiten te wachten op de taxi, 9.00 uur geen taxi, 9.10 uur  nog niks. Ik ga maar ns bellen. Hij dacht dat toen ik voor de 2e x  belde dat de eerste was vedsvhoven naar 10. 00.uur. Nee nee zie ik ik moet 2 taxi's hebben 1 om 9 de ander om 10.
Hij zou metrrn n taxi sturen. Die was er binnen 5 min. Hehe gelukkig. In de tussentibd komt er n pelgrim aanlipen. Hij maakt wat fotos en kijkt ook n keer naar binnen. Ik liet ergens n hollands woord vallen, en hij reageerde daarop in t hollands. Hee kom jij van Nederland vroeg ik, jaja real dutch. Maar toch! Hij woonde al 17 jaar in Spanje. Hij deed niks anders dan rondtrekken. Camper, motor. Hij zette zn Camper ergens neer. Reed vervolgens met de motor naar n startpunt, vandaaruit liep hij terug naar zn Camper. Daarna reed ie naar zn motor om die weer op te halen. Zo deed ie dat. Ik kwam er snel achter dat hij interessante dingen zei. Hij was n healer, hij liep de camino om mensen te helpen. Hij had n pendel bij. Ik vroeg of hij de Amerikaans dame kon healen. Hij zei als ze dat wilde dat hij dat graag deed. Nou de amerikaanse was zo ziek dat ze, wel wilde, baat t niet dan schaadt t niet. Hij legde 1 hand op haar rug en een hand op haar borst. Zo duurde dat 5 min. Hij praatte gewoon door. Na 5 min de taxi rijd voor, dus alles goed getimed. De, dames stappen in, maar niet, alvorens innig afscheid te hebben genomen te hebben. Het was erg leuk met hen.
De dag verloopt vlotjes. Om 15. 00uur heb ik full house. Ik kan ff weg, ik ga naar de plaatselijke kroeg cq restaurant. Lekker ff n paar wijntjes drinken. Ik raak aan de praat met wat lokale mensen, maar natuurlijk ken im nog geen spatje spaans. Ja n paar woorden blijven hangen. Toch was t ff gezellig. Na 1,5 uur ga ik maar weer ns terug naar mn gasten. Iederen vermaakt zich prima. 2 Ieren jongen en meisje, ze, zijn gezellig aan t kokkerellen in de keuken. Sommige houden siesta anderen weer in de tuin of zwembad. Rond de klom van 22.00 uur is iedereen weer binnen en gaan slapen, morgen moeten ze weer aan de bak. Ik maak de tafel klaar voor t ontbijt, daarna ff lekker in de tuin. Trek wel ff warme kleding. De wind waait saonds sel koud. Maar t is droog en prachtig onder de sterrenhemel. Om n uur of 11.30 zoek ik mn bed op. Welterusten!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerrikaitz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 92387

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: