Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

03 September 2019 | Spanje, Gerrikaitz

3e dag Castrojeriz
Deze ochtend weer vroeg op. Koffie en ontbijt voor mn gasten gemaakt/klaargezet. Zodra ze, weg zijn de augberghe poetsen. Daarna lekker in zwembad ff koelen. Koffietje erna. Heerlijk!!
Daarna mn dagelijkse wandeling, Ik moet wel n beetje blijven bewegen. Het dorp is erg mooi, ff n beetje naar t buitengebied gewandeld, mooi uitzicht op t dorp. ( ik zal proberen wat fotos te uploaden) Dan ff naar de plaatslijke bar, waar ik mn dagelijkse koffie drink. Ik moet toch okk proberen om contact te maken. De mensen zijn erg vriendelijk hier. Na mn koffie weer op mi casa aan. Gooi de tent maar vast open, tis 11.00 uur
Feitelijk pas om 11.30 uur. Maar vooruit ik ben gemotiveerd. Ik ben nog maar net open en de eerste gast staat al aan de deur n Fransman. Erg vriendelijk vent. Hoppa hij wil alles erop en eraan. Slapen /ontbijt /kleding wassen. Totaal €15,-
Goed bezig Hermanus. Ik schrijf  m in wijs m de weg, wellicht weer n paar dingen vergeten te vertellen, maar ja ze vragen wel. Daar komt ie al aan. Hij wil graag de wijnkelder bekjjken. Ik leg m wat zaken uit hoe t vroeger ging. De kelder wordt nu gebruikt als gebedsruimte. Erg mooi. De stilte is er fijn. Zojuist fijn zitten praten  met mn Franse gast. De man heeft prostaatkanker. De man is van 1938, das ff 20 jaar ouder dan ik. Zag eruit als 55 60 jaar. Ongeloofeljjk fit. 8 Caminos gelopen. Allemaal Camino de Frances. Echt heel veel respect voor deze man.
Nu zit ik bij de entrée, moet weer gasten vangen.
Mooie muziek opstaan van Leonard Cohen. Muy bien. Ik heb n mooi boek geleend van Gerry den Hartog. Adyashanti, titel "ware meditatie" . Jaja wie had dat van mij gedacht he. Mensen kunnen ook veranderen, dat wil ik graag de lezers van dit blog meegeven. Er zijn veel dingen gebeurd in mijn leven, het zo zoals t is. Ik probeer t te laten, ik geniet van de dingen om me heen,. Leef niet te ver vooruit,  voor mij heerlijk om mn leven zo te leven. Er komen 2 dames voorbij, even blijven ze staan, tijd om aan te slaan. Ik hoor al dat t Amerikaanse tantes zijn. Hi, roep ik come inside and look around. Iff the places is nothing for you is oke by me. Ze vragen of ik ook n 2 bedroom kamer heb. Haha die heb ik. Zo die 2 vissen kunnen ook in t net. Ook alles erop en eraan. Hoppa €15,- ff de bar wijzen en de koffie machine, levert ook weer extra op.
Later komen er nog 2 fransen meiden voorbij. Im ge ruik t zelfde aas. Hoppa ook in t net. Ook alkes erop en eraan. Ze waren erg moe, en waren blij met de tuin en t zwembad. Dus ook vandaag weer 5 vissen in de pan. Komt net n man aan die wil graag op een kamer alleen  liggen, Helaas kan ik hem dat niet aanbieden. Dan moet ie maar naar n hotel.
Blijf nog maar ff vissen, ze bijten goed. Haha
Geen meer gevangen, helaas, maar 5 vissen is prima.
De avond is gevallen, nog even heerlijk gebuurt met n aantal mensen. Ze schrijven aleemaal in t gasten boek ovdr de fij e gastheer. Zelfs een recommending. Nou die veer kan ik mn r......t.
steken. Wacbt nog op 2 dames die moeten voor 10.00 uur binnen zijn. Anders deurtje op slot. Haha. Ik zal wel weer zo goed zijn om open te doen.
Ik kom naar benexen staan er nog 2 Spanjaarden binnen die willen de wijnmakerij ff bekijken. Ik nodig ze uit om ff naar de kelder te gaan kinken, maar nee nee andere keer, ze moesten naar t bier. Haha Gezelkig mee gebabbeld, met hand en voeten maar allee t ging. Werdt uitgenodigd voor de volgende keer om n pint mee te gaan drinken.
Hmmm moet gaan uitkijken, wordt hier te populair.

  • 03 September 2019 - 22:00

    Neeltje:

    Geweldig hoe je iedereen binnen hengelt! Ik moet erg lachen om je leuke verhaal. Wat heerlijk om zo weer allemaal mooie mensen te ontmoeten. Jelle is jaloers op jou als gastheer. Zijn droom is een hostel runnen! Geniet er lekker van. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerrikaitz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 92393

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: