Meandmyself2019 - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

28 Juli 2019 | Spanje, Gerrikaitz

Ik loop ver achter met mn blogs. Helaas ben ik eea vergeten. Dus besluit ik maar om over te gaan in mn persoonlijke ontmoetingen. Ik heb ontzettrnd veel mensen leren kennen. Mensrn hit la den over de gehele wereld. Van nong tot oud. De ervaringen die ik heb opgedaan in deze Camino zijn onvergetelijk en dr is veel gebeudd met mn michaam en geest. Voor ieder mens, maar vooral voor diegene die worstrlen met eea, gezondheid of wat dan ook. Ga aub een Camino lopen geef jezelf deze kans en zoek voor jezelf uit wat het voor je opleverd. Ik garandeer je dat je anders zult terug komen. Je lichaam en geest zullen bijelkaar komen. Je zult voelen dat je sterker wordt naar gelang je je pad volgt. Alles is in de mind. Daar zul je je van bewust worden.
So go for it.
Op mijn pad heb ik zoals gezegd erg interessante mensen ontmoet, allen deelden dezelfde ervaring. We stelden ons dikwijls de vraag, "wat is de real world"? Allen hadden daar n uitgesproken mening over, nl, Daar waar we werkelijk onszelf zijn en ons hart openen, daar waar we ons echt verbonden voelen met de natuur, dat is de real world. Hier ben je compleet jezelf, geen vooroordeel geen naar mensen, het wordt allemaal puur. Geloof me het gebeurt. Er zijn mensen zoals ik die gewoon voor de tocht gaan, zonder plan, zonder de intentie dat je zult helen. Het overkwam me gewoon tijdens deze tocht.
Je zintuigen werken optimaal, je denken is scherper. In ieder geval het heeft mij veel sterker gemaakt, fysiek zowel mentaal. Ik heb zaken helder kunnen krijgen, door op pad te gaan met mezelf. Ik noemde mijn verhaal zonder t te beseffen"meandmyself" wonderbaarlijk, toch.

Ik heb n tijd opgetrokken met mensen uit austalie en papua N Guinea en een algerinnse vrouw uit toulouse. De dagen met hen waren erg fijn. De algerijnse had veel meegemaakt in haar leven en vrijblijvend vertrlde ze me haar verhaal. Natuurljjk blijft dat bij mij, maar t komt er hier oo neer dat ze al als jong meisje werd uitgehuwelijkt. Werkelijk onvoorstelbaar voor ons. Ze besloot om haar ouders broers en zusters te verlaten. Ze kon niet leven in die werrld. Hoe hard is n besluit voor n jonge meid om huis en haard te verlaten, in de wetenschap dat je wordt verstoten en moet vrezen voor je leven. Dior te luisterrn naar dit soodt verhalen kun je alles in n ander pwrspectief plaatsen . Natuurlink kan dat thuis ook, maar hier ben je meer open dus kan je beter relativeren .
Zo vertellen veel mensen hun verhaal. Het delen is erg fijn  en leert je je eigen verhaal met ander ogen te bekijken

Veel plezier gehad met mensen ujt Ierland. 3 broers hadden elnaar 40 jaar niet gezien. Ze hadden besloten om nu met zn drieen de camino te lopen. 1 van hen was de dav dat ik ze ontmoette jarig. Ieren kunnen uitbundig vieren dat heb ik dan ook met hen gedaan. Het is ook vierrn dat je met elkaar dezelfde dingen deelt. Ook dat is n onderderl van t resetten zoals ik t dan maar noem.

De laatste weken kwam ik fegelmatig dezelfde mensen tegen voor nl uit Spanje. Ze waren allen onafhankelink gestart. We kregen met elkaar n hechte band. Iexer lieo zn eigen Camino op eigen tempo, savonds zagen we elkaar weer. We hadden plezier, verdriet, diepgaande gesprekken
Totaan Santiago zijn we bij elkaar gebleven. In Santiago hebben we onze aankomst uitbundig gevierd. We moestrn afscheid nemen van elkaar, dit was erg moeilijk. Een jonve Spanjaard Sergio en ik besloten om het laatste stuk naar t einde v d wereld samen te doen. We zijn n paar dagen Santiago gebleven en op enig moment vetrokken. Deze route was prachtig doch ook nog pittog. Vooral t mentale stuk na ruim 900km hakte erin. Ik miste n persoon die ik had ontmoet erg hard. Ik had nl een erg fijn persoonlijk contact. We deelden alles en zaten op dezelfde golflengte. Ondanks dat we skms okk onafhankelijk van elmaar liepen. Maar als we elkaar zagen, was het contact erg intens. Vandaar dat ik dit enorm miste. M'n gevoelens gingen op de loop met me. De weg naar Finnestera hielp me om alles te laten zakken en t samen met mn vriend Sergio te bespreken. Hij had nl een soirtgekjnke ervaring in de Camino. We deelden onze ervaringen en meningen met elkaar. Dat wad fijn. Zo kferg ik weer n beetje de rust tsrug. Mijn fysiek was inmiddels ijzer sterk.
Mentaal toch n beetje in war.
Op 0.000km vierden we samen onze tocht. We bleven daar om de sunseth te zien, we rookten n sigaar en dronken bier en een goede borrel. Het was ronduit prachtig. Al onze gevoelens kwamen naar boven. We huilden en omhelsden elkaar. Yeh we did it man. Thanx to all people I met on my way.
MEANDMYSELF.
EVERYTHING IS ON THE MIND!!!




  • 28 Juli 2019 - 12:30

    Jacqueline Kuijpers:

    Prachtig Herman. Hoe bijzonder allemaal die contacten en momenten met andere lopers. Ik word er gewoon stil van.

  • 28 Juli 2019 - 15:44

    Neeltje:

    Wauw Herman! Wat bijzonder! Mega trots op jou! Fijn dat je weer thuis bent.. wij ook weer bijna. Tot snel! Dikke kus Jelle, Neeltje, Floor en Maan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerrikaitz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 92388

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: