Meandmyself2019 - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

15 Juli 2019 | Spanje, Gerrikaitz

Naar Aviles.
In t begin v d route veel industrie van Gijon. Daarna werdt t weer wat groener. Stop na zon 7 km bij n huis waar men voor de peregrinos wat eten klaarlegd. Je kan uit vrije wil betalen voor wat je pakt. Er is koffie brood fruit water. Repen met noten eyc etc. Je bepaald zelf wat je betaald. Dr momen 2 anderen pelgrims aan, n man met zn dochter ook zij stoppen en nemen wat lekkers. Er komt n vrouw aanlopen v d overkant en zei legt ons uit dat er 2 routes zijn. Ze adviseerde
ons  n bepaalde route te nemen. Deze zou beter zijn. T zou wel heel zwaar worden vertelde ze, want er stonden 2 zware bergetappes op ons te wachten. Na n poosje lopen kwam ik op n splitsing waar ik volgens de vrouw rechtsaf moest. Nou ik xag de bui al hangen, de weg ging flink stijgend omhoog. Ik besloot nog ff op adem te komen alvorens aan de beklimming te beginnen.banaantje wat fruit en hup dan maar. . Langzaam kroop de weg omhoih naar n vreselijke puist. Het stingingspsrcentage werd meer en meer. De weg veranfere in n zandweg de zandweg verandere in een xwaar bergachtig rotspad. De ecbte beklimmi g bevon nu pas echt. Ongeloofelijjk heb ik daar weer afgezien..
De stad Aviles zag er in t bevin erg grauw uit. Im dacht nog wT moet ik hier. Maar eenmaal in de stad werdt t n stuk aangenamer. De stad is erg oud maar vooral erg prachtig . Het is vooral met n behoorlijke keltische inslag. Ze zijn daar erg trots op hun Keltische achtergrond. Na t douchen de de stad ingegaan. Ik had mn prijs weer verdiend.
Er was n klein festifal op n plein. Ik ging daar mazr ns ff zitten. Ik raakte al snel aan de praat. Et dd serveerster n aardige meid, die n. monumentale kunstrichting studeerde.. Er kwam n stel vlakbij me zitten, ik vroeg of ze Amerikaans waren. Indd. Ze vroegen of ik bij hen kwam zitten, natuurlijk deed ik dT ook. De vrouw kwam uit deze stad ze aas er geboren. Dus ik kwam zo meer te weten over de keltische achtergrond. Drg interresant. Ze leefden in de VS. Ik moest voor 10.00uur terug in de auberghe zijn, want dan sluit ze. Ik vertelde dat en wilde betalen. De mensen hadden alles al voor me betaald, "cadeautje"!! Hoe leuk . Ik. Oezt opschieten want anders was ik te laat. Ja gelukkig net op tijd.. Slapen dan maar weer. Ont mornen


  • 17 Juli 2019 - 20:09

    Jef:

    Heerlijk om te lezen Herman
    Het ga je goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerrikaitz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 92394

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: