Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 CASTROJERIZ - Reisverslag uit Gerrikaitz, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

01 September 2019 | Spanje, Gerrikaitz

28 aug. My flight to Malaga.
9.00 uur vetrek aankomst rond 00.00 uur. Daar zal Elena me afhalen van het vliegveld. Ik verblijf maar 1,5 dag in Malaga om daarna dfor te reizen naar Astoria (Oviedo) vandaaruitmet de Bus naar Burgos. Daar ga ik voor n mnd als vrijwilliger werken in n hostel voor de Pelgrims. 10 bedden.
Op vliegveld wacht Elena me op. Het is fijn haar weer te zien. We lopen naar de auto, een peugot partner. Haha geen achterbank!! , is makkelijk zegt ze kan ik slapen in auto als ik dat wil. We rinden naar haar appmnt. Het is n oude buurt waar de mensen vooral verl vissers van voorheen wonen. Ze woo t op de 3e verdieping. Het is een klein appm nt maar vxost aan alles. Douche/ keuken/2 slaapkamers kleine woonkamer. Elena is met weinig tevreden. Dat is mooi. We zijn blij om elkaar weer te zien, maar tegeljjkertijd is het communiceren in het Engels soms moeilijk. Ze is een zoorgzame maar vrijgevochten vrouw. Ik ben echt de gast en hoef niets te doen. Ze maakt heerlijk eten voor me. Ze heeft zelfs koffie voor me gehaald., al drinkt ze zelf helemaal geen koffie. Ik waardeer dat. We gaan overdag naar t strand, local beach. Is beter dan de drukke toeristen stranden. Het water is heerlijk.
We blijven daar n paar uur daarna gaan we naar huis, om te gaan eten. Savonds gaan we naar t centrum. Plotseling krijg ik enorme buikpijn en moet hoognodig. Ik vlieg in de haast maar n barrretje binnen en ben nog net op rijd. Haha. Opluchting!! We lopen verder en na n paar uur na veel te hebben gezien, gaan we op huis aan. Hey is alweer laat. We gaan slapen want morgen moet ik alwedr vroeg weg naar t vliegveld. Vhet was erg fojn om weer bij Elena te zijn, maar we zien ook wel in dat er veel obstakels zijn.
Smorhens nemen we afscheid van elkaar en vlieg  ik naar Oviedo.
Ik heb vandaaruit n bus naar de stad Leon. Vandaaruit moet ik overstappen op de bus naar Burgos. Ik krijg n app van Carlo (de eigenaar v d augbergbe) dat h in me in Leon komt ophalen. Het is n hele rit van zn 1,5 a 2 uur. Rond 23.00 uur is hij op t bus station. We maken kennis en t voelt meteen goed. De communicatie is lastig want Carlo spreekt beperkt engels. Maar we komen er toch wel uit. Zn. Vriendin is er ook bij. Ook hij heeft haat leren kennen tijdens de camino. Erg leuk. Eenmaal aangekonen praten we buiten nog wat, om dan te gaan slapen. Morgen krijg ik n tourtje doir de omgeving en leer ik de dingen die ik moet weten voor de pelgrims te kunnen inschrijven. Na n goede nacht gaan we ons tourke maken. Het is hier adembenemend mooi. Erg heet overdag en savonds koud. Het is een zeer wijds uitgestrekt gebied.  We bezoeken een authentiek 12e eeuws gebouw, vroever was t n sokrt hospital cq kerk. Nu zoals de ruine er bin ligt hebben ze hiet erm prachtige auberghe van gemaskt. Erg mooi en erg basic. Gern sttoom geen heet water maar wel erg veel goede energie. De eigenaresse was erg vriendelijk.
Ook nasr een op binna 1000mtr hoogte gelegen kadterl ruine geweest. Ik kijk op uit op t kasteel /ruine vanuit mn tuin. Ronduit prachtig!!
Daarna gaan we in t dorp n pint drinken. Gezellig.
Smiddags maakt de moeder heerlijk eten. Soup die overheerlink was en  N soort chilliconcarne maar dan opzn spaans haha. Heerlijk. Fruit na en koffie.
Savonds rond 9 uur weer eten. Tortillas en n heerlijke chorizo uit burgos. Fruit na en vooraf n heerlijk soup voor mij uit Andalusia. Echte verwennerij. Koffietje na. Daarna nog ff buiten zitten, maar t is nu best fris. Carloen zn vriendin gaan slapen, im blijf nog e en nagenieten van alles, daarna ga ik ook slapen, morven ben im allern en moet ik aan de slag, als herbergier. Haha.


  • 01 September 2019 - 15:04

    Corrie Kooke:

    ha Herman fijn dat je goed bent aangekomen en zo warm wördt ontvangen!
    wat een avontuur, herbergier zal je goed afgaan!
    veel plezier en sukses met deze nieuwe uitdaging
    Warme groet
    corrie

  • 01 September 2019 - 16:06

    Neeltje:

    Hey! Fijn dat je goed bent aangekomen. Heel veel plezier! Bijzonder om de pelgrims nu te ontvangen. Ik heb gisteren de film the way gekeken, daar kwam ze ook door Burgos! Take care.

  • 01 September 2019 - 16:12

    Herman Sr Kooke:

    Ha Corrie, dank je wel voor jou reactie. Het is echt fijn hier.
    Ik houd je op de hoogte via mn blogs.
    Liefs Herma.

  • 01 September 2019 - 16:16

    Herman Sr Kooke:

    Ha Neeltje,
    Ja is mooie film. Ik zit niet in Burgos, maar in Castrojeriz. Een heel klein plaatsje nabij Burgos. Erg mooi en erg oud. Het wemelt hier van de Pelgrims. Vandaag heb ik er 4 gevangen. Haha. Mn 1e 4 gasten.
    Bevalt me prima. Je weet via mn blogs houd ik je op de hoogte.
    Liefs Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerrikaitz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 92398

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: