Meandmyself2019 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu Meandmyself2019 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Herman Kooke - WaarBenJij.nu

Meandmyself2019

Door: Herman Sr Kooke

Blijf op de hoogte en volg Herman

12 Juni 2019 | Spanje, Bilbao

7 juni 2019 06:02 | Door: Herman Sr Kooke

Savonds heerlijk in Bilbao de sfeer opgesnoven, en een hele hoop wietluchten. Het uitgaanleven speelt zich voornamelijk op straat af. Erg druk e. Veel heel veel jeugd. Bere gezellig. Heerlijke tapas gegetrn en 'n paar lekkere pinten gedronken. Ronduit zalig. Heerlijk al die vers bereide tapas. BILBAO is 'n prachtige oude stad. Het museum is wereldberoemd maar daar ga ik later nog naartoe. Daar neem ik alle tijd voor. Zit nu op 'n terras aan 'nlekkere bak koffie. M'n bus naar Deba gaat pas om 14.00 uur. Maar ik kan hier m'n tijd wel doorkomen.
9 juni 2019 15:18 | Door: Herman Sr Kooke

De bus naar Deba pakken ging niet was al volgeboekt. De buschauffeur was erg vriendelijk en vertrlde zdat ik beter de bus naar Muztriki kon pakken, want dat was dichter bij m'n overnachtingsplek. Goed plan geweest wa 't stapte uit zo'n 500 mtr van m'n volgende slaapplek achteraf gezien. Wist ik zelf natuurlijk nog niet. Ik wa delde 't dorpsplein op en vroeg aan de mensen waar de straat was. Een alleraardigst meisje zocht 't even uit, voor me en zei ik zal je er wel ff heenbrengen want dat vind jij nooit. Nou toen ik met haar meeliep begreep ik dat wel, 't was inderdaad net 'n dohof. Zeer oud stadje en door de eeuwen zowat helemaal intact gehouden. Zo vertelde ze me. Ik keek echt m'n ogen uit zo mooi. Ik kreeg notabene nog nn hsndkus van het meisje en toen vertrok ze weer. De kamer Zag er goed uit en 't bed was goed.. Ik ben natuurlijk nog even wezen rond kijken in het dorp. Boods happen gedaan, want morgen moet ik aan de bak. Ik wist dat 't erg zwaar zou worden. Paar pontjes gedronken en op tijd naar bed. 's ochtends om 5.uur opgestaan en 'n ontbijtje gemaakt, er stonden allelei zaken ter beschikking, koffie donuts /broodjes. Nou ik heb er maar ff wat I geduwd, want ik moest toch 'n tijdje de motor laten draaien. Om 6.00 aangelopen, 't was nog erg stil, maar daar houd ik wel van. Dorp uit en meteen 'n eerste beproeving, de weg eindigde in 'n mooi zandpad maar 't klom behoorlijk. Soms ff stilstaan en naar adem happen. Zo gi g 't eigenlijk de hele dag door echt erge zware klimmen over bijna onbegaanbare paden. Gaandeweg werd 't drukker met Camino gangers, de een nog harder zwoegen dan de ander. Zelfs voor de ervaren lopers was 't erg zwaar. Op e ig moment heb ik m'n backpack maar ns afgegooid en dacht ik ga hier maar ns ff m'n rust pakken. Eten erin en vooral energie, bananen Etc. Maar ja op enig moment moet je weer verder. Onderweg veel mensen ontmoet, en de meeste zijn Erg vriendelijk. Iedereen worsteld met zichzelf. Na 'n lange afdaling ko. Ik bij 't dorp aan. Ik weet ff de naam niet meer. Ook 'n leuk dorp en ook maar weer even verkennen, maar pas nadat ik me gedoucht heb natuurlijk. Ik verbleef in een zeer oud klooster wat aangesloten is bij 't st Jacobs gilde. Verschillende ruimten waar men in iedere ruimte, zo'n 5 stuks'n tiental mensen kon herbergen. Eerst Etrn voor 'n 10tje een pelgrims munu. Was erg goed, vis friet groenten en pudding na. En 'n pintje erbij natuurlijk. Daarna 't dorp in. Naar 'n lokale kroeg gegaan en er 'n groep vrienden van elkaar ontmoet. Zeer gezellig ik werd goed opge omen, en kwam meer te wetrn over de Baskisch achtergrond. Veel plezier gehad maar op 'n gegeven moment moest ik toch maar besluiten om afscheid te nemen. Nog ff groepsfoto en daarna terug naar 't klooster, haha. Ik heb nog 'n hele poos ge uurt daar met 'n meisje die haar hond bij had. 'n Australische border collie. Zij Trainde deze hond om bij mensen met 'n bepaald letsel of dementie wat losser te maken en meer in contact te komen. Zeer fijn en mooi gesprek gehad. Zijn had 'n backpack van zowat 18 kilo. Veel eten voor de hond. Erg knap. Maar ze had 't erg zwaar. Rond 21.30 uur gaan slapen, om morgen weer 'n pittige wandeling tegemoet te gaan. Niet o pittig als vandaag, vertelde men, maar ik zou er zelf gauw genog achterkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

24 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

16 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ

15 September 2019

Meandmyself2019 CASTROJERIZ
Herman

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 92403

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: